tes lèvres / je lippen

image003

je ne me souviens pas de ton visage.
mais du brûler dans ton regard,
comme espérer brûler bientôt à tes lèvres.

  

lèvres, ton visage qui se lève de leur rose
parfaitement tracé.

magnifique bouche qui inspire,
au sourire doux,
entourée d’un miel,
ramenant le soleil sur terre
dans cet espace néon aux dalles du jour déclinant.

  

à ton sourire merveilleusement galbe
la réalité d’un ciel éclate,
dessinant tes joues
qui font naître tes yeux.

(…)

 

je gezicht kan ik me niet herinneren.
maar het branden, in je blik,
alsof ik hoopte binnenkort te ontbranden aan je lippen.

  

lippen, je gezicht dat opstijgt uit hun roze,
volmaakt omlijnd.

hemelse mond die inademt,
zijn zachtaardige glimlach,
door een honing omringd,
die de zon naar de aarde terugbrengt
in deze neonruimte met door valavond gekleurd plaveisel.

 

uit je prachtig welvende glimlach
breekt de werkelijkheid van een hemel,
je wangen tekenend
die geboorte geven aan je ogen.

(…)

vertaling: Elke de Rijcke

Extrait d’un nouveau poème d’Elke de Rijcke, membre du Collectif bruxellois de poètes, qu’elle lira pendant le programme de Poésie érotique au Festival Passa Porta, le dimanche 29 mars à 12h30 au Beurskafee.

Fragment uit een nieuw gedicht van Elke de Rijcke, lid van het Brussels Dichtercollectief, voor het Passa Porta Festivalprogramma Erotische poëzie op zondag 29 maart om 12:30 in het Beurskafee.

One thought on “tes lèvres / je lippen

Leave a Reply

